Главная
Регистрация
Вход
RSS |
Обсуждение грядущих турниров
|
|
HellBrick | Дата: Четверг, 21 Октября 2010, 08:22 | Сообщение # 331 |
The lamplighter
Группа: Архимаги
Сообщений: 3501
Награды: 0
Репутация: 288
Статус: Offline
| Нет, не начался; да, конечно, регистрация открытая для всех (когда она будет вообще, естественно =)).
Ветряные мельницы побеждены. Что дальше?
http://twitter.com/hellbrick
|
|
| |
HellBrick | Дата: Пятница, 29 Октября 2010, 13:50 | Сообщение # 332 |
The lamplighter
Группа: Архимаги
Сообщений: 3501
Награды: 0
Репутация: 288
Статус: Offline
| Джерри сегодня предложил любопытную идею турнира со свободным расписанием и при этом поощряющую быстрые игры. Цитирую: Quote I read in the forum also, something cool that Leo wrote about a new system for statistics: separating players in A (pro) ,B (hard) , C (average), D (begginer). Giving extra points for those of lower grade beating more difficult opponents... But I prefer to create a Competition Modality, something I will call "Deathmatch Ranking"... It takes place during a month (calculate 3 weeks = 20 days of competition). Every player starts with 50 points: Player (grade) vs Player (grade): +points for winning him / -points for losing him A vs A: +4/-4 B vs A: +5/-3 C vs A: +6/-2 D vs A: +7/-1 A vs B: +3/-5 B vs B: +4/-4 C vs B: +5/-3 D vs B: +6/-2 A vs C: +2/-6 B vs C: +3/-5 C vs C: +4/-4 D vs C: +5/-3 A vs D: +1/-7 B vs D: +2/-6 C vs D: +3/-5 D vs D: +4/-4 How to clasify players? I think everyone who signs in for this ranking competition must complete a questionary, via private: if you organize this event, you will receive all the questionaries, and then order the players in the 4 categories, only you will know other people opinions, so never say a word about it. Time: 1st week of month for this part. (Its a voting, if Player X has more B votes, he will be a B). The player who reaches 0 points its disqualified. The Winner is the player with higher score after the last day. There isnt maximum limit of games: allowing people to play as much as they want, will oblige others to no stay back and risk their scores. Games played are reported in the special new thread of this modality, similar to RanDoom tournament. Random maps or premade maps? I think we can use the special maps made by Nalfein, Jean, + others in the way (like mine). This way they will be heavily tested and... also encourage people for making new maps during month event. This idea combine both: Ranking+Tournament. Would you change plans for next month, full November with Deathmatch Ranking? PLANIFICATION From 1-7 November: Players know the rulesets and sign in. From 7 to 28 November: Players compete for being the bests. Last November days: Winner is declared, Commentaries are written, we see if its worth for doing the same in December... [cut=То же, но более сжато и на русском] Читая форум, я отметил идею Лео о разделении игроков на 4 группы: A (профи), B (опытные игроки), C (середнячки), D (новички) - и увеличении очков за победу игрока из более слабой категории над игроком из сильной. Однако я бы предложил создать более соревновательную версию, которую я назвал "Deathmatch Ranking"... Один такой турнир занимает ровно месяц (3 недели = 20 дней на игры). Каждый игрок начинает с 50 очками на счету, далее в зависимости от категорий противников происходит следующее: Игрок1 vs Игрок2: очки за победу 1 над 2 / очки за поражение 1 от 2 A vs A: +4/-4 | B vs A: +5/-3 | C vs A: +6/-2 | D vs A: +7/-1 A vs B: +3/-5 | B vs B: +4/-4 | C vs B: +5/-3 | D vs B: +6/-2 A vs C: +2/-6 | B vs C: +3/-5 | C vs C: +4/-4 | D vs C: +5/-3 A vs D: +1/-7 | B vs D: +2/-6 | C vs D: +3/-5 | D vs D: +4/-4 Как разделить игроков на категории? Я предлагаю закрытое голосование: каждый зарегестрировавшийся должен заполнить что-то вроде анкеты и отослать тебе, как организатору турнира. В анкете каждый пишет к какой категории он относит каждого из игроков, и согласно максимальному кол-ву голосов игрок причисляется к одной из категорий. На это отводится первая неделя месяца. Игроки, чьё кол-во очков опустилось до 0 - дисквалифицируются. Побеждает же игрок, набравший наибольшее количество очков к концу месяца. Ограничения на кол-во игр нет, так же как и нет конкретного расписания. Таким образом игроки могут играть сколько угодно, что не даёт возможности лидерам "отсиживаться", боясь потерять очки. Игры, идущие в зачёт турнира, записываются игроками в соответствующей теме, как и в случае минитурниров. Ещё остаётся вопрос, какие карты использовать: рандомные или готовые? Мне кажется, стоит использовать готовые карты Налфейна, Жана и остальных (мою, например). Это и поможет тестированию карт, и подстегнёт желание людей работать над новыми картами. Итак, план: 1-7 ноября: регистрация, голосование 7-28 ноября: игры 29-30 ноября: объявляется победитель, обсуждаются результаты, делаем выводы стоит ли повторять этот эксперимент в будущем [/cut] По-моему стоит попробовать. Я бы правда немного подправил механизм распределения игроков по группам: каждый голосующий оценивает каждого игрока от 1 до 4, по каждому игроку считается средний результат и уже по нему происходит распределение. И, возможно, чутка опустить стартовое кол-во очков стоит... А в целом идея мне нравится.
Ветряные мельницы побеждены. Что дальше?
http://twitter.com/hellbrick
|
|
| |
Nyaka | Дата: Пятница, 29 Октября 2010, 20:28 | Сообщение # 333 |
Мудрец
Группа: Полководцы
Сообщений: 94
Награды: 0
Репутация: 201
Статус: Offline
| Няку понравилось
Мне нравятся панды. Они такие: "Чувааак, к черту расизм! Я и белый, и черный, и азиат..."
|
|
| |
golden | Дата: Пятница, 29 Октября 2010, 23:05 | Сообщение # 334 |
Воин
Группа: Полководцы
Сообщений: 34
Награды: 0
Репутация: 14
Статус: Offline
| Хорошая идея. Просто и толково. Но такая система больше подходит для активных игроков. У меня давно уже туго со временем(......
Лучше понять немного, чем понять неверно
|
|
| |
NooK | Дата: Суббота, 30 Октября 2010, 13:50 | Сообщение # 335 |
Древний
Группа: Полководцы
Сообщений: 602
Награды: 1
Репутация: 95
Статус: Offline
| Вообще, индеец дело говорит. Но все-равно мне кажется, что кто-то будет отсиживаться. Если игрок А1 набрал приличное кол-во очков, то чтобы его догнать, игроку А2 (равному по скиллу) придется мочить новичков стопками, только чтобы догнать А1, т.к. А1 просто будет не выгодно играть с А2. Просто по такой системе получается, что рулит все равно тот, у кого больше времени на игры. Но я идею поддерживаю
Powered by the crowd of nooks
|
|
| |
Vovy | Дата: Воскресенье, 31 Октября 2010, 09:42 | Сообщение # 336 |
Император
Группа: Полководцы
Сообщений: 808
Награды: 2
Репутация: 76
Статус: Offline
| Да, правила слишком свободны. Однако попробовать стоит. Может только следует время игр продлить до 2-х месяцев?
Не всё то пиво, что пенится, не всё то солнышко, что встаёт!
|
|
| |
AnS | Дата: Четверг, 10 Марта 2011, 23:47 | Сообщение # 337 |
Мудрец
Группа: Полководцы
Сообщений: 53
Награды: 0
Репутация: 8
Статус: Offline
| Подобные турниры еще будут организовываться?
Добро всегда побеждает! Кто победил, тот и добро.
|
|
| |
HellBrick | Дата: Пятница, 11 Марта 2011, 00:03 | Сообщение # 338 |
The lamplighter
Группа: Архимаги
Сообщений: 3501
Награды: 0
Репутация: 288
Статус: Offline
| А чёрт его знает... Наверное, рано или поздно что-то ещё будет)) Пока, как видишь, в этом отношении тишь да гладь.
Ветряные мельницы побеждены. Что дальше?
http://twitter.com/hellbrick
|
|
| |
Jeronimo | Дата: Пятница, 01 Июля 2011, 06:46 | Сообщение # 339 |
Волшебник
Группа: Полководцы
Сообщений: 230
Награды: 6
Репутация: 90
Статус: Offline
| I do like Tournaments, because you play for something... to be the champion of champions.
I wonder if there will be more motivation after next MPE is released (and re-tested). So far, many new players are coming... but their resposability to "sign up and play a long tournament" seems improbable.
A Tournament will happen only if the "veteran" players decide it to happen, so if "veterans" arent interested... then why would the lower categories join it? In few words, the old players must be a "base" to hold a tourney.
|
|
| |
TANATOS | Дата: Пятница, 01 Июля 2011, 10:16 | Сообщение # 340 |
Архимаг
Группа: Тайные агенты
Сообщений: 738
Награды: 4
Репутация: 109
Статус: Offline
| Well, Jeronimo, recorded on the tournament?
|
|
| |
Jeronimo | Дата: Пятница, 01 Июля 2011, 11:27 | Сообщение # 341 |
Волшебник
Группа: Полководцы
Сообщений: 230
Награды: 6
Репутация: 90
Статус: Offline
| Sure Maxim.
Future: At these moments, HeavenGames players are "re-discovering" online gaming. The chat-room from mibbits, is in fact the bridge to connect both communities.
HG AoW moderators wont hold any tournaments until they complete Upatch 1.5. Making 1 online tournament will be a interesting way to initiate that big part of HG community. But first, they must continue "re-discovering" online multiplayer. Its early yet.
|
|
| |
HellBrick | Дата: Пятница, 01 Июля 2011, 14:13 | Сообщение # 342 |
The lamplighter
Группа: Архимаги
Сообщений: 3501
Награды: 0
Репутация: 288
Статус: Offline
| HG moderators won't hold any online tournaments anyway, whether uPatch is finished or not. So it's up to some of onliners =) It would be obviously awesome to organize a big event for both our communities, but for now I think we should do one or two small tourneys between ourselves - we have some things to work out too, mainly in organization area.
Ветряные мельницы побеждены. Что дальше?
http://twitter.com/hellbrick
|
|
| |
Jeronimo | Дата: Пятница, 01 Июля 2011, 15:06 | Сообщение # 343 |
Волшебник
Группа: Полководцы
Сообщений: 230
Награды: 6
Репутация: 90
Статус: Offline
| Quote (HellBrick) we have some things to work out too, mainly in organization area. 1º: Make this thread sticky here. 2º: Open an invitation thread in HeavenGames. (SM Online Topic) 3º: Set a Limit Day to sign in, and then 1 week to confirmate (also available to join). 4º: Organize fixture if confirmed players are +8 (with less it is suspended).
CONTACTING: mibbit chat-room, hamachi network (AoW2rus2)
MOD: Any version of AoW allowed. Discuss it with opponent.
MODALITY: Normal Elimination -> If you lose, you leave forever.
MAPS: Multiplayer Random Scenario -> M+UG (all average, independant few). Customized Scenario are allowed (made by mapmakers).
RULES 1) In Multiplayer Random Scenario, if STARTS are too close, must be rehosted (until both begin in opposite sides, horizontal distance). 2) Since there is a week to "confirmate presence", long waits for a Duel arent welcome. Always try to play as soon as possible. If you dont find time to sit & play, let moderators know.
Quote (HellBrick) I think we should do one or two small tourneys between ourselves There are some HG players that are "active" (Griffith, Munataros, LunaPark, TirAsleen, ReMi) and it would be nice to have them in this tournament we organize, because people wont be enthusiastic for another 2nd tournament in a long long time...
Сообщение отредактировал Jeronimo - Пятница, 01 Июля 2011, 15:11 |
|
| |
HellBrick | Дата: Пятница, 01 Июля 2011, 15:20 | Сообщение # 344 |
The lamplighter
Группа: Архимаги
Сообщений: 3501
Награды: 0
Репутация: 288
Статус: Offline
| (moved posts away from the thread about NalFeiN's torunament)
You see, this is an example of bad rules =) We already tried allowing different mods - and it ended in a huge failure. Miximg pre-made maps and random maps is also not a wise thing to do, they require completely different playing styles and corresponding events should be organized separately.
Rehost rule is an interesting idea, but it has to be formalized in some way, with either a maximum distance or a maximum hero-travelling-time allowing demanding a restart to be set.
My point was the time has come to create new rules for both game process and tournament organization (I posted a draft in Archmage cup thread), and something new has to be tried in practice before it's stable. So the first new tournament is meant to be experimental - there's no way to predict which things will fail and which will succeed until we do it.
And as practice shows, people are more than thrilled about consecutive tournaments - we had such an experience, and every next tournament was more popular than a previous one. So I don't think it will be a problem.
Ветряные мельницы побеждены. Что дальше?
http://twitter.com/hellbrick
|
|
| |
Jeronimo | Дата: Пятница, 01 Июля 2011, 15:50 | Сообщение # 345 |
Волшебник
Группа: Полководцы
Сообщений: 230
Награды: 6
Репутация: 90
Статус: Offline
| Quote (HellBrick) We already tried allowing different mods - and it ended in a huge failure. I dont get your "huge failure". Is heart's freedom a failure to you?
Quote (HellBrick) Miximg pre-made maps and random maps is also not a wise thing to do, they require completely different playing styles and corresponding events should be organized separately. Well... this is more a personal point of view. No one gets harmed if 2 players agree for a special map (just needs a previous examination). No matter the styles... just to win.
Quote (HellBrick) Rehost rule is an interesting idea, but it has to be formalized in some way, with either a maximum distance or a maximum hero-travelling-time allowing demanding a restart to be set. Formalize? Players must start at opposite horizontal sides (more or less who matters?)
Quote (HellBrick) So the first new tournament is meant to be experimental I would consider it experimental only if we try renewing gameplay like the Classimult Turns.
|
|
| |
|
|
|