Evolution 1.5 - Overhaul Rebalance by Noin The Dwarf Unstructions: Just unrar this archive into your /AoW2/MP Evolution derictory and choose in your AoW MP Evolution Settings.exe version: Evolution 1.5 +reb Эволюция 1.5 - Переработка. Изменения баланса Ноином. Инструкции: Просто разархивируйте в вашу директорию AoW2/MP Evolution, запустите AoW MP Evolution Settings.exe и выберите версию: Evolution 1.5 + reb 1.2 Навыки: Expander - 2 points Юниты: Treeman - 150g, no Fire Weakness Осадные орудия: По осадным орудиям изменений много, и я хочу обьяснить из каких соображений я исходил делая изменения. Когда-то в монастырях было всего 3 вида священников: злой, нейтральный и добрый. И их, собственно, почти никто не использовал. Потом у каждой расы появились свои священники со своими способностями, и согласитесь, насколько это приятно. И еще - многие жалуются что изменения скорости разных рас это якобы уравниловка и так играть не интересно - ну вот я решил разнообразить технику разных рас. Жаль что нельзя создавать новые способности однако... Итак, техника: Вся техника получила скорость 24, часть защиту от молнии, и все защиту от холода, света и тьмы. Уровень 2 - Баллиста получила блок I, но 12 хп. Катапульта теперь 16 хп. Уровень 3 - Летающий шар - стоимость 140, транспорт 5, -1 рез. Вся остальная техника теперь стоит 175 Пушка - рез 8, 17 хп, нету fire weakness Многострельная баллиста - защита 8, 16 хп, block I, нету fire weakness Ледяная пушка - 17 хп, резист 9 защита 8, frost bolts II со старта (ледяная и огненная пушки получили доп способность из-за того что они теперь стреляют только с зеленого шага, а будучи медленными то их использование в открытом бою становилось сомнительным) Огненная пушка - 18 хп, защита 7 рез 8, fire bolt II со старта Новые машины Нежить - Метатель Смерти - защита 8 резист 8, 17 хп, bombard II и markmanship со старта. Иммунитет к смерти но уязвимость к жизни Сироны - Метатель Молний - защита 7 резист 7, 16 хп, Lighting Bolts II, Hurl Lighting II + markmanship со старта, lighting immunity, fire weakness Темные Эльфы - Коса Темных Эльфов - защита 8 резист 6, 15 хп. Чуть более хрупкий вариант многострельной баллисты, которая однако имеет возможность или стрелять многострелом, или стрелять Shoot Black Javelin Гномы - Каменный Голем - защита 7 резист 9, 18 хп, камнекожа со старта, нет атаки, Hurl Boulder II+MMI. Поскольку гномы являются медленной расой с высокой защитой, то и их машина 3го уровня самая защищенная в игре (10 защита 9 рес) (однако все же медленная и уничтожимая), но бросок булыжника это способность 2го в общем-то уровня, и очень нестабильная. Стоит 175 Демоны Теней - огненный жук, 7 защита 6 резист, 19 хп. Иммунитет к огню, защита от холода, уязвимость к молнии. Метание огненной бомбы II+MMI на старте, 26 шагов. 1.1 Changes: Mage Skills were overhauled: Constructor now costs 3 points Peace Keeper now costs 2 points Casting Specialist now costs 1 point Pacifist now gives 2 points Expander now costs 2 points Merchant now costs 2 points Survivalist now costs 2 points Summoner now costs 3 points Great Eagle got 11 ATK 9DMG but has a price of 140 Warlord +1 res +1 HP Hunter is back to 36MP, but has att 8 Shadow has a price of 130 Sword Dancer can seduce on gold All phisical ranged attacks got +1 ATT to compensate new range attack system. Now mages of Water and Air spheres can have the Magic Weapon spell Shipyard now gives +20 to gold income Water body costs 15 mana 1.0 Changes: Frostlings, Dark Elves, Syrons and High Elves - Mana income decreased back to 5/10/15/20 like it used to be. Races: Humans Halberdier - speed increased to 28 Infantry - speed increased to 28 Crossbowman - speed increased to 28 Air Galley - transport V, speed 36 Chaplain - 16HP but 13RES and 8DAM Frostlings Mana income back to 5/10/15/20 Snowcaper, Raider and Shard Thrower now have Snow Wanderer I, and Snow Wanderer II on silver medal, to compensate their increased speed. Snowcaper - speed increased to 24 Raider - speed increased to 24 Shard Thrower - speed increased to 24 Dragonians Hatchling - cost is back to 30, now it will take only 3 turns to complete without hurrying. Elder - now costs 105, but has MMI, and MMII and III with medals, and +1DEF Tigrans Hunter - speed decreased to 32, cost increased to 40. Hunters were way too powerful, having cavalery-like speed and stats close to Prowler, who costs 70 and is lvl2. Cat Master - +1DAM +1RES, but costs 80 Prowler - +1 ATT Elves Glade Runner - got block I and +1 to attack. Runner was very weak, being not such a good scout (no vision), and having price of 30 gold! He is still weak but can at least kill some archer in 1v1 skirmish (Description added). Elven Archer - now has speed of 30, resistance of 6 and costs 40 gold. Swordsman - now has speed of 28. Treeman - +2 HP Iron Maiden -1 DEF Druid - move of 32 but 10DEF, attack of 9 and Magic Bolts II, MMI and II on medals Hobbits Peasant - now has speed 24 and attack 6 (instead of 5) Swordsman - now has speed of 24 and 13 HP (was 12). Slinger - now has speed 24 and defense 6. Pony Rider - defence 10, but 14 HP Sheriff - price decreased to 110 (was 130), HP decreased to 17 (was 20) Eagle Rider - price increased to 130 (was 110), +1 def, +2HP, +1 attack. Centaur - price decreased to 120 (was 140), -2 RES, -blessed on silver, 17HP Halfling Cleric now has 12 HP. Leprechaun - 32 moves, 17 HP, 14 ATT Dwarves Axeman - +2 to DEF, moves up to 24. Berserker - has price of 45 (was 40) Crossbowman - moves of 24, +1 DEF. Great Mole - attack of 11, but DAM 12, and 24 HP. Costs 150 Tank - transport V Archons Militia - healing on silver, not gold Legionary - still has speed of 24, but got +1 DEF, costs 40 and has the biggest Block value in the game - from VI to VIII Archer - speed of 28 Dark Elves Spearman has speed of 28, but costs 30 Warrior - speed of 28, +1 DEF costs 40 Archer - speed of 28, costs 40 Shade - +1RES +1DEF but -1HP Orks Impaler - +1 attack Axeman +1 DAM Archer now has HP of 12 Doom Bats now have 10HP, but DEF of 12 and RES of 7 and Vision I, speed 36 Warlord now has speed of 30, attack of 14, res of 9 and price of 175 Goblins Grunt - speed of 24 Swordsman - speed of 24 Darter - speed of 24 Big Beetle - DAM 10, 19 HP Troll - speed of 30, def of 11 but RES of 8, +1HP Undead All undeads now have Night Vision Zombie has damage 7, 13 HP. Speed stays the same Warrior - defense 6 damage 6. Speed still 24 Archer - costs 20, 11 HP Nomads Spearman has 30 speed, +1 DAM Barbarian - speed of 30. Slaver - damage 7 Syrons Lighting Catcher - +1HP, move of 28. Shadow Runner - 11 DEF, but 16 HP Forceship - speed 36, transport V Shadow Demons Larva - speed 24, costs 25 Spawn - +1 attack, speed 28. Bombard - 10 HP Summons: Magic Servant has magic immunity. Black Spider has 10 HP, but attack of 7 Hell Hound has 10 HP Dire Boar has move of 36, attack of 9 but def of 7 Wolf - move 46, attack 8 Siege Engines: Baloon - transport V All siege engines have Death Immunity Wooden Siege Engines have Lighting Protection (Ballista, Catapult, Repeater Ballista) Repeater Ballista has move of 24 Galley has transport V Frost Cannon has 10 DEF |